čtvrtek 6. srpna 2015

Travel diary: Berlin Day 1

Minulý týden jsme si s mužem udělali prodloužený víkend a strávili tak čtyři dny v Berlíně.
Původně jsme chtěli na Lipno, ale kvůli ubytování, kdy mi ohledně volných místo nikdo neodpověděl na zprávu ani nezvedal telefon, jsme se rozhodli pro Berlín, kde jsem byla úplně poprvé.
Cestovali jsme z Prahy autobusem a trvalo to se zastávkou v Ústí a v Drážďanech necelých pět hodin. Bydleli jsme v Entrée Hotel ve čtvrti Karlshorst ve východní části Berlína, přibližně půl hodiny S-Bahnem i s přestupem do centra. Hotel je zařízen v asijském stylu a poměr cena a výkon se mi zdá velmi dobrý, za sebe tedy mohu doporučit.
Po příjezdu jsme vyrazili na prohlídku města. Začali jsme klasicky na Alexanderplatz, kde je známá televizní věž Fernseheturm, kolem radnice směrem na třídu Unter den Linden a po ní až k Brnadenburské bráně. Pokud se do Berlína chystáte, určitě nevynechte Humboldtův box (blízko univerzity a Pergamon muzeumú, za kterým se neuvěřitelnou rychlostí staví zámek, který tam stával před 2. světovou válkou, po ní se nechal strhnout, aby se tam za dob DDR postavil Palác republiky, který se po pádu Berlínské zdi nechal strhnout. Je to opravdu zajímavé.
Od Brandenburské brány jsme zamířili k Pomníku evropských židů, pod nímž se nachází i trvalá výstava. Vstup je zdarma a pokud chcete audio průvodce zaplatíte za něj cca 2 Eura. Počítejte ale s tím, že odsud budete odcházet s neúplně skvělou náladou a pokud vás zajímá téma holocaustu, určitě to nevynechte.
Odsud jsme omrkli pomník homosexuálům a zamířili k Reichstagu - sídlo německého Bundestagu. Budova je to krásná a můžete se podívat i dovnitř, ale chce to předem rezervaci zde. Bohužel když jsem chtěla zarezervovat místa na prohlídku kopule a teras bylo již plno, což mi tedy mrzí, ale je to jeden z důvodů, proč se do Berlína vrátit. Reichstag stojí u řeky Spree a jeho okolí je pěkné.  Po cestě zpět na Alexanderplatz jsme si dali večeři a prošli se ještě po Alexu, kde jsem objevila trampolíny, neodolala a zaskákala si.
Kvůli delšímu pobytu jsme si koupili Berlin Welcome Card na 72 hodin, což vyšlo akorát na naši návštěvu, která platí na dopravu - vybrat si můžete zónu A+B, A+B+C (C už je ale opravdu okraj Berlína, ale tento druh se vyplatí pro rodiny s dětmi) a dá se koupit i se vstupem do Museum Insel, jenž zahrnuje 4 muzea a cena je 40 Eur. K tomu navíc dostanete brožurku, kde máte další slevy na muzea, vyhlídky, projížďku lodí, restaurace apod. Pokud plánujete návštěvu Museum Insel a dalších pamětihodností, určitě si tento typ Welcome Card pořiďte, protože se to opravdu vyplatí.